PL EN WYSOKI KONTRAST A A+ A+
Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Zamknij

Muzyczne poranki dla szkół

29.01.2020

MUZYCZNE PORANKI DLA DZIECI

Czym się różni trąbka od waltorni i skrzypce od kontrabasu? Czy instrumenty muzyczne mogą imitować wietrzyk i trel ptaków? Jak to się dzieje, że mówimy i słyszymy? – to tylko niektóre z pytań, na które będziemy wspólnie szukać odpowiedzi podczas warsztatów Muzyczne poranki.

Projekt wspólny Hevelianum i Cappelli Gedanensis, gdańskiego zespołu wokalno-instrumentalnego kontynuującego tradycje Kapeli Rajców Miejskich założonej w XVI wieku.



warsztaty

zerówki i klasy 1–3 szkoły podstawowej

godz.: 9:00 / 11:00

czas trwania: 60 minut

10 zł/osoba (opiekunowie bezpłatnie)

nie więcej niż 90 osób z opiekunami

ZAPISY: edukacja@hevelianum.pl

Pobierz pełen program jako pdf




O trąbkach i bębenkach

21 lutego, piątek

Trąbka malutka, większa i naaajwiększa, a do tego perkusja – wybijająca rytm niczym serce muzyki. Usłyszycie, jak brzmią te instrumenty w utworach klasycznych i rozrywkowych. Dowiecie się, jaką rolę pełni muzyka w życiu człowieka. Będziemy też wspólnie muzykować i wykonamy piosenkę finałową.


Podstawa programowa

Uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym muzycznych. Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem. Odróżnianie i nazywanie wybranych instrumentów muzycznych.




Muzyczna wiosna

13 marca, piątek

Skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas – poznacie instrumenty smyczkowe w wyjątkowych warunkach atmosferycznych. Posłuchamy „Czterech pór roku” Antoniego Vivaldiego – czy mogą one stać się muzyką filmową lub dyskotekową? Przeżyjemy podróż w krainę wyobraźni dzięki pogodzie malowanej dźwiękiem.


Podstawa programowa

Uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym muzycznych. Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem. Poszukiwanie źródeł dźwięku i ich identyfikacja. Umiejętność twórczego myślenia.




Fizyka w muzycznym świecie

24 kwietnia, piątek

Co to jest dźwięk? Dlaczego mówimy? Jak to się dzieje, że słyszymy? Dowiecie się, jak są zbudowane narządy mowy i słuchu. Poznacie różne techniki oddechowe, możliwości ludzkiego głosu i wiele form używania go w utworach muzycznych. Wspólnie wykonamy utwór finałowy.


Podstawa programowa

Uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym muzycznych. Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem. Śpiewanie z dbałością o prawidłową postawę, artykulację i oddech, przy zachowaniu naturalnej skali głosu.




Witaj majowa jutrzenko

5 maja, wtorek

Czy wiesz, jakie utwory określa się mianem „patriotycznych”? Umiesz zanucić choć jedną taką melodię? I co to jest „patriotyzm”? Podyskutujemy o patriotyzmie i jego obecności w muzyce. Wspólnie wykonamy polski hymn państwowy i utwór finałowy.


Podstawa programowa

Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem. Śpiewanie utworów patriotycznych i historycznych.




Muzyczne podróże w czasie

29 maja, piątek

Muzyka potrafi przenosić w czasie! Nie wierzycie? O takich podróżach porozmawiamy. Posłuchamy wspólnie utworów genialnych dzieci – Wolfganga Amadeusza Mozarta i Fryderyka Chopina. Scena będzie też otwarta dla każdego, kto chciałby wystąpić przed publicznością!


Podstawa programowa

Uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym muzycznych. Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem. Prezentacja informacji o wielkich kompozytorach. Umiejętność twórczego myślenia.